Pagrindinis puslapis - RETROMANAI -
Istorinės technikos gerbėjų bendruomenė
 
 DUKDUK   IeškotiIeškoti   Narių sąrašasNarių sąrašas   Vartotojų grupėsVartotojų grupės   RegistruotisRegistruotis 
 AprašymasAprašymas   Tikrinti asmeninius pranešimusTikrinti asmeninius pranešimus   PrisijungtiPrisijungti 

Ford GPA

 
Pradėti naują temą   Atsakyti į pranešimą    Pagrindinis puslapis -> Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga
Rodyti ankstesnį pranešimą :: Rodyti kitą pranešimą  
Autorius Pranešimas
vezimas
Forumietis
Forumietis


Prisijungė: 2014 02 22
Pranešimai: 362
Miestas: Vilkaviškis

PranešimasParašytas: 2014 04 04 Pen., 7:43    Rašyti temą: Ford GPA Atsakyti su citata

Ford GPA

Karas Europoje ėjo pilname įkarštyje tiltai per upes buvo naikinami vienas po kito. Suk?rimas plaukiojančios mašinos, atrodė bus praktinis ir naudingas.
Transporto priemonės gamyba buvo išvystyta lenktyniavime tarp firmų Marmon-Herrington ir Ford Motor Company. Marmon-Herrington prototipo korpusas suformuotas iš suvirintų plieninių lakštų, šarvuota transporto priemonės važiuoklė. Ford kompanija panaudojo tvirtą važiuoklę ir vidaus rėmą taip amfibija tapo 180 kilogramų lengvesnė negu jo konkurentas. Ford GPA projektas buvo kiek įmanoma pagrįstas Willys MB ir Ford GPW standartu. Projektuodamas ir gamindamas GPA, Ford panaudojo daugelį tokių pat dalių, kurias jau gamino džipui Ford GPW. Po tiesioginio dviejų kompanijos prototipų palyginimo, Ford kompanija dėl pagrįstų jų didelių gamybos masto bei patogumų 1942 metais gauna pirmų 5000 transporto priemonių užsakymą. Taip gimė džipo Ford GPW važiuoklės pagrindu - amfibija Ford GPA. Galima paminėti, kad prie šios amfibijos k?rimo prisidėjo "Sparkman & Stephens" firma projektuojanti naujus laivus komerciniam, ir kariniam naudojimui. Ši firma suprojektuoja formą 1200 kilogramų sveriančiam amfibiniam džipui. Nenuostabu, kad šis "Sparkman & Stephens" projektas atrodė mineti?rinė versija šešių ratų amfibinio sunkvežimio DUKW. Vėliau atlikus tobulinimo darbus mažos amfibijos svoris išaugo iki 1600 kilogramų.
Per Antrąjį pasaulinį karą Kanada, Didžioji Britanija ir JAV persiuntė didelius kiekius karinės amunicijos į Rusiją. Tarp visų tų siuntinių buvo džipai, sunkvežimiai ir amfibinės transporto priemonės tokios kaip DUKW 6X6 ir Ford GPA 4X4 . Pastarieji vežė prekes, įvairią įrangą ir karius per žemę ir vandenį, per daugelį Rytų Europos upių ir vidaus vandenis kovoje su fašistine Vokietija. Amfibijos taip pat buvo naudojamos amfibinėse atakose. Po karo, Rusija nusprendė išvystyti dvi panašias transporto priemones, BAV-485 atitinkančią amerikietiška DUKW, ir GAZ-46 MAZ, atitinkančią Ford GPA amfibiją.
Jungtinėse Valstijose 1943 metas kovo mėnesį pirma laiko, buvo sustabdyta šių amfibijų gamyba. Viso buvo pagaminta tiktai 12 778 transporto priemonių. Neišvengta finansinių priekabių tarp Ford ir Amerikos vyriausybės. Dauguma amfibijų buvo nukreipta į Tarybų Sąjungą pagal Amerikos skolinimo - išperkamosios - nuomos programą. Rusai buvo pakankamai patenkinti Ford GPA gebėjimu kirsti upes ir vidaus vandenis, projektas buvo išvystytas toliau jų savos pokarinės versijos gaminime. Rusams buvo labai reikalingas šis džipas, tokiu b?du jie įsigijo licenciją iš Ford, kad pradėtų gaminti plaukiantį automobilį. Po to, kai Ford perleido visus dokumentus, įrangą su įrankiais - Ford GPA miršta. Taip Tarybų Sąjungoje Gorkio gamykloje nuo 1944 pradedamos gaminaminti amfibinės mašinos gavusios pavadinimą НАМИ-011. Toliau vietoj НАМИ-011 iki 1953 metų buvo gaminami Gaz-011, o nuo 1953 metų gaminami Gaz-46, pastarieji gyvavo iki 1958 metų. GAZ 46 - rusų pagaminta lengva keturių ratų amfibinė karinė transporto priemonė yra kopija amerikietiškos plaukiojančios mašinos kuri buvo panaudota daugelio Rytų bloko sąjungininkų karinėse pajėgose. GAZ 46 buvo eksportuojamas į daugelį komunistinių šalių, įkvėpti keli Kinijos transporto priemonių gamintojai toliau vystė panašias amfibijas.
Amfibija DUKW skirtingai nei Ford GPA kovų lauke pasirodė itin nesėkmingai. DUKW buvo viena iš sėkmingiausių karo transporto priemonių, GPA buvo tikra nesėkmė. Iš apytiksliai 50 000 užsakytų, buvo pagaminta tiktai daugiau kaip 12 000 vienetų, kurios didžiąją dalį nusiuntė į Tarybų Sąjungą. Buvo daug projekto klaidų. Iš esmės amfibija pasirodė per lėta, sunki ir kerėpliška žemėje ir per maža, kad b?tų gera valtis atvirame vandenyje. Žemas antvandeninis bortas vandenyje reiškė, kad negalėjo paimti daugiau krovinio juokais buvo vadinamas lengvu sumuštiniu. Ford GPA dažnai suklupdavo sekliuose vandenyse. Amfibija nebuvo populiari ir tarp kareivių. Ford GPA nebuvo ypač tinkamas plaukioti, nemažai šių amfibijų puošė j?ros dugną šalia Normandijos papl?dimių einant Antrajam pasauliniam karui į pabaigą. Pranešama, kad daugelis Ford GPA, kurios buvo panaudotos m?šyje paskendo, jos skendo ir kai b?davo kokių nors nereikšmingų ar nedidelių bangų.
Australas Frederick Benjamin Carlin (1912-1981m.) įsigijęs amfibinį džipą Ford GPA 1942 metų gamybos atliko pasaulinę kelionę alink pasaulį. Amfibiją pirmą kartą pamatė karo metu Indijoje ir nusprendė, kad galima su ja ir važiuoti, ir plaukti.
Pirmas bandymas 1949 metais buvo nesėkmingas. Antru bandymu su patobulinta amfibiją Carlin'as leidosi į kelionę. Startavęs iš Kanados Kvebeko provincijos Monrelio miesto 1950 metais liepos mėnesį 1958 metais gegužės 13-ąją pagaliau įvažiavo į Monrelį, kur projektas ir prasidėjo. Kelionėje aplink pasaulyje įveikta 9600 j?rmylių ir daugiau kaip 62000 kilometrų sausuma.
Ši amfibija apkeliavusi pasaulį yra restauruot ir laikomas stikliniame garaže, kur lankytojai gali pasiži?rėti į šį technikos stebuklą.
Restauruoti ir tinkami plaukioti Ford GPA vis dar populiar?s, ypač Australijoje, taip pat JAV.

R.D.Dulinskas

Nuotrauka Kosto Bubnio, vietovė - Uzbekija.
Atgal į viršų
Peržiūrėti vartotojo aprašymą Siųsti asmeninį pranešimą Apsilankyti vartotojo tinklapyje
Rodyti pranešimus nuo ankstesnio:   
Pradėti naują temą   Atsakyti į pranešimą    Pagrindinis puslapis -> Straipsniai / Fotoreportažai / Dokumentinė medžiaga Visos datos yra GMT + 2 valandos
Puslapis 11

 
Pereiti į:  
Jūs negalite rašyti naujų pranešimų į šį forumą
Jūs negalite atsakinėti į pranešimus šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite ištrinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite dalyvauti apklausose šiame forume
Jūs negalite pridėti failus šiame forume
Jūs negalite parsisiųsti failų iš šio forumo


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group